mandag 5. mars 2012

Poseholder



Ei scrappevenninne ønsket å lage seg en poseholder og lurte på fremgangsmåten på denne.
Min gamle pose har flg. mål: 65 cm lang og 55 cm bred.
70 cm strikk trengs også.
Om man ønsker dekor, husk dette før posen syes sammen ;)
Posen sys sammen ved å brette stoffet i to, sy sømmen på langsiden.
Brett inn toppen (8cm) og bunnen (7cm) og sy sømmen rundt.
Sy en ny søm cirka 2 cm over toppsømmen og
2 cm nedenfor bunnsømmen.
La det stå 2 cm åpent til strikken. Tre i 35 cm lang strikk (med ei sikkerhetsnål),
som du knyter sammen når endene møtes igjen.
Lykke til Kjersti

2 kommentarer:

  1. Tusen, tusen takk! Skal testes så fort jeg føler meg bedre! :)

    SvarSlett
  2. Jeg har enda den jeg fikk av deg for mange år siden hengende :)) Den begynner å bli litt slitt i hempa, men ellers fungerer den helt fint :)) En nyttig koselig ting :)) Moro å følge med på alt det fine du lager :))
    Hilsen Elisabeth :))

    SvarSlett